Veelgestelde vragen  

COVID-19 / CORONA VIRUS

Kan ik gewoon blijven bestellen op Skatestore.nl?
We zijn extra alert en hopen dat jullie ook extra alert zijn! De veiligheid en gezondheid van jullie, onze klanten, en personeel vinden wij belangrijk en staat altijd voorop!

Algemeen: We blijven werken waar het veilig en gezond is, thuis of met gepaste afstand en maatregelen op kantoor en in de winkels om jullie van dienst te kunnen blijven zijn.

Webshop: Wij verzenden alle bestellingen die geplaatst worden.
Het virus kan niet overgedragen worden via post of pakketten (bron:RIVM). De bezorgdienst zal wel extra maatregelen nemen om direct contact te vermijden.

Winkels: Alle winkels zijn gewoon geopend. We nemen maatregelen waar nodig, om besmetting te voorkomen en daarmee de veiligheid van ons personeel en die van jullie te waarborgen.

Voor jullie als klant in de winkels: Houd gepaste afstand van andere klanten en personeel. Denk aan de hygiene: schone handen, hoesten, niezen, etc. Bij voorkeur pinbetalingen of bij contante betalingen het geld op de counter leggen.

We volgen de richtlijnen van het RIVM en houden jullie op de hoogte wanneer we nieuwe informatie hebben.

Team Skatestore

BESTELLEN / BETALEN

Hoe werkt het bestellen op Skatestore?
Heb je gevonden wat je wilt? Plaats het dan in de winkelwagen door simpelweg op de toevoegen aan winkelwagen knop te klikken. Let er bij kleding, schoenen en accessoires goed op dat je de juiste maat hebt geselecteerd. Als je alle producten die je wilt bestellen hebt toegevoegd aan de winkelwagen doorloop je vervolgens stap voor stap de check-out.
Na ontvangst van de bestel- en betaalbevestiging wordt jouw bestelling zo snel mogelijk verwerkt en verstuurd.
Nike SB bestellen (buiten Europa)
Let op! Het is helaas niet mogelijk om Nike SB producten bij ons te bestellen als je buiten Europa woont. Hierin maken we geen uitzonderingen en we annuleren meteen je bestelling.
Op welke manier kan ik mijn bestelling betalen?
Skatestore biedt de volgende betaalmethoden:

  • iDEAL iDeal


  • Bancontact / Belfius / ING Homepay / KBC/CBC Bancontact Belfius KBC/CBC


  • Sofort / E-banking SOFORT Uberweisung & E-banking


  • Creditcard: VISA en Mastercard Visa / Mastercard


  • Paypal PayPal


  • AfterPay Afterpay
  • Veilig achteraf betalen. Enkele werkdagen na bezorging van de bestelling ontvang je van AfterPay een betaaloverzicht. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode.
    AfterPay voert voor Skatestore.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Voor vragen over de betaling verwijzen we je naar de klantenservice van AfterPay.

Welke prijscondities gelden er?
Alle getoonde prijzen van de producten op Skatestore zijn vermeld in Euro(€) en zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven.

BEZORGEN / AFHALEN

Wat kost het versturen van mijn bestelling?

 
Europa
 
Nederland
€ 4,95
gratis vanaf € 20
 
België
€ 4,95
gratis vanaf € 20
 
 
Duitsland
€ 4,95
gratis vanaf € 50
 
 
Luxemburg
€ 9,95
 
Denemarken
 
Frankrijk
 
Groot-Brittanië
 
Italië
€ 14,95
 
Noord-Ierland
 
Oostenrijk
 
Polen
 
Zweden
 
Slowakije
€ 19,95
 
Spanje
 
Tsjechië
 
Finland
 
Griekenland
 
Hongarije
€ 24,95
 
Noorwegen
 
Slovenië
 
Bulgarije
 
Estland
 
Ierland
 
Letland
€ 29,95
 
Litouwen
 
Portugal
 
Roemenië
 
Rest van Europa (non EU)
€ 24,95
 
 
 
Wereld (non Europa)
 
Australië
 
Canada
 
China
 
Hongkong
 
Japan
€ 29,95
 
Nieuw-Zeeland
 
Verenigde Staten
 
Zuid Amerika
 
Rest of the World
 
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Helaas, het is niet meer mogelijk om je online bestelling op te halen in onze winkel(s). Onze winkels zijn wel gewoon open zoals je gewend bent en je kunt contact opnemen met elke winkel over de actuele voorraad. Deze kan per winkel verschillen.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Een bestelling die op werk- en zondagen vóór 17:00u is geplaatst wordt dezelfde dag verwerkt en verstuurd. In Nederland en in de meeste gevallen ook in België, wordt de bestelling meestal de volgende dag bezorgd. Bij uitzondering wordt een bestelling (gedeeltelijk) vanaf een andere locatie verstuurd met als gevolg dat de bezorging later zal zijn.
Bestellingen die op vrijdag ná 17:00u, op zaterdag, of op zondag vóór 17:00u zijn geplaatst, worden op zondag verstuurd. Bestellingen geplaatst op feestdagen, worden de volgende werkdag verstuurd.
Je ontvangt de Track&Trace gegevens zodra jouw bestelling is verwerkt en een eerste scan heeft plaatsgevonden door de vervoerder (meeestal 's avonds na 23:00u).
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Een bestelling wordt te allen tijde als pakket inclusief Track&Trace-service verzonden. De vervoerders zijn verantwoordelijk voor de bezorging. Buiten Nederland werken onze vervoerders samen met nationale bezorgdiensten van het desbetreffende land.
Kan ik mijn pakket volgen?
Op het moment dat jouw bestelling is verwerkt wordt deze aangemeld bij de vervoerder en ontvang je per mail de Track&Trace gegevens (meeestal 's avonds na 23:00u). Zodra het pakket is gescand door de vervoerder wordt de Track&Trace actief. Vanaf dat moment kun je de status van de zending van jouw bestelling volgen.
In een uitzonderlijk geval belandt de mail met de Track&Trace gegevens in de ongewenste berichten/spam/reclame map van je mailserver. Mocht je de Track&Trace gegevens niet hebben ontvangen neem dan contact met ons op en we sturen je een link naar de Track&Trace pagina behorende bij de zending van jouw bestelling.
Pakketbezorging / Niet thuis bij bezorging?
De vervoerder biedt het pakket éénmaal aan bij het afleveradres. Indien je niet thuis bent, zal het pakket daarna bij je buren worden afgegeven óf naar het dichtsbijzijnde afhaalpunt worden gebracht.

GARANTIE / RUILEN / RETOUREN

Heb ik garantie op mijn aankopen?
Op alle producten geldt de wettelijke garantie, wat inhoudt dat wij verantwoordelijk zijn voor het leveren van een goed product. Een product moet doen wat er redelijkerwijs van verwacht wordt. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.
Voor een snelle afhandeling van een garantie-aanvraag reply je op de bestelbevestiging die je van ons ontving toen je het product bestelde. Stuur een korte beschrijving en een aantal duidelijke foto's van het mankement. Heb je de bestelbevestiging niet bewaard stuur dan een mail naar garanties@skatestore.nl met in het onderwerp in ieder geval de laatste vijf cijfers van het bestelnummer (2899600_ . . . . .). Wij nemen zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen drie dagen contact op met een toelichting en/of een directe oplossing.
Valt het mankement onder de garantie voorwaarden, dan zullen wij het product kosteloos herstellen of een vervangend product leveren. Als het product niet kan worden hersteld of worden vervangen door hetzelfde of een vergelijkbaar product dan worden het aankoopbedrag en de gemaakte verzendkosten gerestitueerd. Wanneer sprake is van een fout van de koper (bijvoorbeeld oneigelijk gebruik), kunnen wij een vergoeding vragen voor herstel of vervanging.
Wat moet ik doen als ik een product wil ruilen?
Een product kan zonder opgave van reden binnen veertien dagen worden geruild. Neem zo snel mogelijk, en in ieder geval voor retourverzending, contact met ons op. Wij kunnen dan het vervangende product, mits voorradig, direct reserveren en zullen een toelichting betreffende het retoursturen mailen.

Bel hiervoor naar +31 (0)70 206 06 60, reply op de bestelbevestiging of mail naar info@skatestore.nl. Ruilen kan bij al onze Skatestore's mits het vervangend product daar op voorraad is. Mochten wij onverhoopt niet bereikbaar zijn en het vervangende product staat wel online dan raden we je aan het vervangende product online te bestellen. Als het te ruilen artikel in goede orde retour is ontvangen, wordt deze als een reguliere retourzending afgehandeld en het aankoopbedrag hiervan zo spoedig mogelijk teruggestort. In het geval van eventuele prijsverschillen van het om te ruilen product zullen wij je op de hoogte stellen van een bij- of terugbetaling.

Het te ruilen product moet wel in nieuwstaat verkeren. Uiteraard mag je producten uit de verpakking nemen en passen om het goed te kunnen beoordelen. De producten mogen geen sporen van slijtage hebben en dienen teruggestuurd te worden inclusief de originele (aangebroken) verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk. De kosten van het terugsturen van het product zijn voor jezelf. Wij betalen de verzendkosten voor het nieuwe product. Als je niet het juiste- of een beschadigd product hebt ontvangen worden de kosten voor de retourzending wel door ons vergoed.

Let op:
  • Als wij op verzoek een skateboard in elkaar hebben gezet of een deck is door ons voorzien van griptape dan is het product 'persoonlijk' geworden. Ruilen of retourneren is dan niet mogelijk.
  • In verband met hygiëne kunnen ondergoed en mondkapjes, indien de verzegeling is verbroken, niet worden geretourneerd.
  • Stuur de schoenen in geen geval in een dicht getapete schoenendoos terug. Gebruik bij het retourneren de originele verzenddoos of gebruik een eigen verpakking om de schoenendoos heen.


Retour-adres:
Skatestore
Edelgasstraat 169
2718 TG Zoetermeer
Ik wil een product retour sturen, hoe doe ik dat?
Je hebt een bedenktermijn van 14 dagen. Deze gaat in na de dag van ontvangst van de producten. Na de melding dat je van je aankoop afziet heb je nog 14 dagen om het product te retourneren. Een beknopte uitleg betreffende retouren vind je op het meegestuurde retourformulier. Mocht je deze niet hebben ontvangen neem dan contact met ons op en we sturen het formulier digitaal na. Het product moet in nieuwstaat verkeren. Uiteraard mag je producten uit de verpakking nemen en passen om het goed te kunnen beoordelen. De producten mogen geen sporen van slijtage hebben en dienen teruggestuurd te worden inclusief de originele (aangebroken) verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk.

De kosten voor het terugsturen van het product zijn voor je eigen rekening. Hebben we het onjuiste artikel toegestuurd of betreft het een garantie dan worden deze kosten vergoed.

Voor retourzendingen ben je vrij om een vervoerder naar wens te kiezen. Maak de retour aan bij de gekozen vervoerder, zij zullen vervolgens het retourlabel ter beschikking stellen.

Retouren vanuit België: neem alvorens het retour sturen contact met ons op via info@skatestore.nl. Wij kunnen u een goedkopere retourzegel aanbieden dan BPost.

Het volledige bedrag van het product inclusief de eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending ontvangt u binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug terug. Als er meerdere producten zijn besteld en niet alle producten worden geretourneerd dan worden de verzendkosten niet vergoed. De terugstorting wordt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding verwerkt. Terugstortingen worden middels de payment provider waarmee de betaling werd voldaan uitgevoerd.

Het product kan ook bij een Skatestore bij jou in de buurt worden geretourneerd.

Let op:
  • Als wij op verzoek een skateboard in elkaar hebben gezet of een deck is door ons voorzien van griptape dan is het product 'persoonlijk' geworden. Ruilen of retourneren is dan niet mogelijk.
  • In verband met hygië«ne kunnen ondergoed en mondkapjes, indien de verzegeling is verbroken, niet worden geretourneerd.
  • Stuur de schoenen in geen geval in een dicht getapete schoenendoos terug. Gebruik bij het retourneren de originele verzenddoos of gebruik een eigen verpakking om de schoenendoos heen.


Retour adres:
Skatestore
Edelgasstraat 169
2718 TG Zoetermeer

Hoe geef ik een wijziging of annulering door?
Neem zo snel mogelijk contact met ons op als je een wijziging of annulering wilt doorgeven.
Dat kan telefonisch op +31 (0)70 206 06 60 of reply op de bestelbevestiging met daarin de wijziging of annulering duidelijk aangegeven. Een wijziging of annulering kan op werkdagen tot 19:30uur worden verwerkt. Eventuele extra verzendkosten ten gevolge van het te laat doorgeven van een wijziging of annulering zijn voor rekening van de consument.
Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (in uw pakket), maar bent hiertoe niet verplicht. U kunt ook het modelformulier hier downloaden.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddels als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Een op verzoek door ons gemonteerd skateboard of een deck dat door ons is voorzien van griptape maakt het product 'persoonlijk' (maatwerk), waardoor het product is uitgesloten van het wettelijk herroepingsrecht. Ondergoed kan indien de verzegeling is verbroken, in verband met hygiëne, ook niet worden geretourneerd.

Retour-adres:
Skatestore
Edelgasstraat 169
2718 TG Zoetermeer
Waar kan ik terecht met een klacht over de dienstverlening of een product?
Vanzelfsprekend doen we ons uiterste best onze klanten zo goed, professioneel, correct en volledig mogelijk van dienst te zijn. Mocht je onverhoopt toch een klacht hebben over onze dienstverlening of over een product, laat ons dat dan weten.
Telefonisch kan dat op +31 (0)70 206 06 60, per mail op info@skatestore.nl of reply op de oorspronkelijke bestelbevestiging. Wij zorgen er voor dat je binnen drie dagen een inhoudelijke reactie op de klacht ontvangt inclusief een oplossing om de klacht naar alle tevredenheid af te handelen.
Indien we er gezamelijk niet uitkomen kun je de klacht/ het geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag ( www.sgc.nl ). Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

SERVICE / CONTACT

Hoe kan ik Skatestore bereiken?
Skatestore is telefonisch, per mail en op Facebook bereikbaar. Op de contactpagina vind je onze gegevens.
De gegevens van onze fysieke winkels in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch, Groningen en Den Haag vind je hier ook.
Hoe geef ik een wijziging in het afleveradres door?
Voor een wijziging in het afleveradres neem je zo snel mogelijk contact met ons op. Dat kan telefonisch op +31 (0)70 206 06 60 of reply op de bestelbevestiging met daarin de wijziging duidelijk vermeld. Een adreswijziging kan op werkdagen tot 19:30uur worden verwerkt. Eventuele extra bijkomende verzendkosten ten gevolge van het te laat doorgeven van een adreswijziging zijn niet voor onze rekening.
Mijn bestelling is niet aangekomen. Wat te doen?
Zodra jouw bestelling is ingepakt wordt deze aangemeld bij de vervoerder en ontvang je de Track&Trace gegevens. Op het moment dat jouw bestelling is overgedragen aan de vervoerder kun je de status van de zending van het pakket volgen. Als een bestelling drie dagen na ontvangst van de Track&Trace gegevens nog niet is bezorgd kun je op de Track&Trace pagina zien waar jouw pakket op dat moment is. Als de info die wordt verstrekt door de vervoerder niet juist, onvolledig of verwarrend is neem dan contact op met de klantenservice van de betreffende vervoerder.
Ik heb een verkeerd product ontvangen. Hoe lossen we dat op?
Neem contact met ons op en we lossen het zo spoedig mogelijk op.
Ik heb nog geen mail met de Track&Trace gegevens ontvangen. Is mijn bestelling wel verstuurd?
De mail met de Track&Trace gegevens wordt automatisch verstuurd op het moment dat de zending van jouw bestelling wordt gescand bij de vervoerder. Het aanmelden gebeurd op een aantal vaste tijdstippen gedurende de dag. De laatste aanmelding vindt plaats na 23:00uur.
Heb je om 09:00uur de volgende ochtend nog geen Track&Trace gegevens en geen bericht waarom jouw bestelling niet kon worden verzonden van ons ontvangen laat ons dat dan weten door te replyen op de bestelbevestiging. We laten je zo spoedig mogelijk weten wat de reden van vertraging is of we sturen je een link naar de PostNL Track&Trace pagina behorende bij de zending van jouw bestelling na.
In een uitzonderlijk geval belandt de mail met de Track&Trace gegevens in de ongewenste berichten/spam/reclame map van je mailserver.
Een product is beschadigd aangekomen. En nu?
Producten worden bij binnenkomst in ons magazijn en bij het inpakken van jouw bestelling gecontroleerd op beschadigingen. Daarbij worden producten dusdanig verpakt dat deze onbeschadigd aankomen. Mocht er onverhoopt toch schade aan het ontvangen product zijn neem dan contact met ons op. Om het probleem zo snel mogelijk op te lossen stuur je een reply op de bestelbevestiging met een korte omschrijving en een aantal duidelijke foto's van het mankement. Heb je de bestelbevestiging niet bewaard stuur deze mail dan naar info@skatestore.nl met vermelding van in ieder geval de laatste vijf cijfers van het bestelnummer (2899600_ . . . . .). Je ontvangt van ons zo spoedig mogelijk een reactie met een toelichting en/of een directe oplossing.